كشتار دانش آموزان در دانشگاه تهران توسط مزدوران رژيم پهلوي و روز دانش آموز
در 13 آبان 1357، صدها دانشآموز و دانشجو در چهاردهمين سالگرد تبعيد حضرت امام خميني(ره) به تركيه، در دانشگاه تهران گرد آمدند تا بار ديگر پيوندشان را با رهبر بتشكن خويش به جهان اعلام نمايند. در ابتدا چند گلوله حاوي گاز اشكآور به سمت آنان پرتاب گرديد و با رساتر شدن شعارهاي تجمع كنندگان، تيراندازي نيز آغاز شد. اين درگيري ها صبح و بعدازظهر ادامه يافت و دشمنان اسلام را بيش از پيش به رسوايي و شكست كشاند. در اين فاجعه، 56 تن شهيد و صدها نفر مجروح شدند. حضرت امام از پاريس در پيامي به اين مناسبت فرمودند: "عزيزان من صبور باشيد كه پيروزي نهايي نزديك است. من از اين راه دور چشم اميد به شما دوخته ام و صداي آزادي خواهي و استقلال طلبي شما را به گوش جهانيان ميرسانم." از آن تاريخ به بعد، سيزدهم آبان ماه با عنوان روز دانش آموز، به عنوان حماسه خونين لاله هاي انقلاب در جريان نهضت اسلامي، گرامي داشته ميشود.
کتابخانه عمومی مرحوم حسن ایرانمنش، به مساحت 250 متر مربع به همت خیر محترم، جناب آقای ماشاالله ایرانمنش به اداره کل کتابخانه های عمومی کشور واگذار گردید. این کتابخانه مورخ 95/6/3 بطور رسمی افتتاح و مشغول خدمت رسانی به عموم مردم گردید و در تاریخ 5 آذرماه 1403 به مکان جدید واقع در بلوار امام حسن مجتبی (ع) روبروی دانشگاه فنی و حرفه ای الزهرا طبقه بالای مسجد ولیعصر منتقل و با نام کتابخانه ولیعصر (عج) فعالیت خود را ادامه می دهد.